رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
كل النجوم صوت وصورة
رئيس التحرير
عبدالحميد العش
facebook twitter youtube instagram tiktok

هنيدي : سعيد طرابيك ضرب عبدالله مشرف بالقلم بجد في فيلم وش إجرام وعدنا المشهد 10 مرات

محمد هنيدي - سعيد
محمد هنيدي - سعيد طرابيك وعبدالله مشرف من فيلم وش إجرام

واصل محمد هنيدي حديثه مع أبطال فيلمه وش إجرام، في برنامجه هنيدي شو، المذاع على قناة المحور، وتحدث كل من لبلبة وعبدالله مشرف في الجزء الثاني من الحلقة عن ذكريات وكواليس تصوير الفيلم الذي حقق نجاحًا كبيرًا عند عرضه في صيف 2006.

 

وقال هنيدي عن مشاهد العمل : مشهد تعليقي أنا وسعيد طرابيك كان صعب، وكنت بقولهم بلاش نصوره علشان عم سعيد، وتابع : سعيد ضرب عبدالله مشرف قلم بجد، وعبدالله عمل رد فعل سريع، ومكنش متوقع القلم بالقوة دي، وعدنا المشهد ده 10 مرات، ومشهد القلم التاني لما الظابط ضربه كان من أحلى مشاهد الفيلم.

 

وقام عبدالله مشرف بتقليد مشهد شهير لـ عمر الشريف في فيلم نهر الحب مع فاتن حمامة، كما قلد محمود المليجي وشكري سرحان للمشهد بشكل رائع، وصرح أنه كان يقلدهم منذ بدايته في التمثيل وتأثر بهم كثيرًا.

 

وكانت لبلبة قد صرحت في حلقة أول أمس : اشتغلت مع عبدالحليم وعمري 7 سنين، وكنت بطلع قبله في الحفلة، وكان بيطلب من أمي إني أطلع بدري علشان أفرفش الناس، وكان بيغير كلمات أغنيته ويقول وأهي نونيا بتلعب بينا، وعن سبب تغيير اسمها لـ لبلبة قالت : لما بدأت تمثيل في عمر 5 سنين، وقتها المخرج نيازي مصطفى سألني اسمك إيه قلت له نونيا، قالي أنتي مينفعش يبقى اسمك نونيا أنتي لبلبة، وأبو السعود الإبياري قاله صح.

 

 

تم نسخ الرابط