رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
كل النجوم صوت وصورة
رئيس التحرير
عبدالحميد العش
facebook twitter youtube instagram tiktok

تامر حسني : بسمة بوسيل أحلى صوت في الدنيا ومحمد سامي صاحب النجاحات الأسطورية

تامر حسني وبسمة بوسيل
تامر حسني وبسمة بوسيل - محمد سامي

أشاد تامر حسني بمسلسل نعمة الأفوكاتو، بطولة مي عمر، والذي يعرض في الموسم الرمضاني الجاري 2024، ومن إخراج محمد سامي.

وكتب تامر حسني عبر ستوري حسابه بموقع انستجرام : مليون مبروك للنجمة مي عمر، مسلسل ناجح بكل المقاييس، أحسنتي يا مي أداء عظيم وشغل على النفس من الدرجة الأولى، وألف مبروك لحبيبي النجم أحمد زاهر، أداء عظيم كعادتك.

وتابع : مليون مبروك لبسومي القمر، أحلى صوت في الدنيا وأحلى تتر نهاية في رمضان، ومليار مليار مبروك للمخرج العظيم المبدع محمد سامي، المايسترو اللي أشرف على كل الجمال ده.

محمد سامي صاحب النجاحات الأسطورية

وأضاف : محمد سامي صاحب النجاحات الأسطورية، وهو مش مجرد مخرج، هو مكسب عظيم للدراما المصرية والعربية، مبروك لكل صناع العمل.

ومسلسل نعمة الأفوكاتو، بطولة مي عمر، أحمد زاهر، أروى جودة، كمال أبو رية، عماد زيادة، سلوى عثمان، طارق النهري، سامي مغاوري، ولبنى ونس، والعمل من تأليف محمد سامي ومهاب طارق وإخراج محمد سامي.

ومن ناحية أخرى، يواصل تامر حسني في الفترة الحالية التحضير لفيلمه الجديد ري ستارت، وتشاركه بطولته هنا الزاهد، والعمل من تأليف أيمن بهجت قمر، ومن إخراج سارة وفيق.

وتعرض تامر حسني للعديد من الانتقادات خلال الأيام الماضية، بسبب مشاركته في إعلان شيبسي، في ظل الأحداث الجارية في غـ زة.

تامر حسني وانتقادات إعلان شيبسي

ورد تامر على تلك الانتقادات من خلال منشور عبر حسابه بموقع فيس بوك، وعلق قائلًا : مساء الخير عليكم بقالي يومين بتابع اللي بيحصل واحترامًا للجميع أنا بوضح حاجة بخصوص إعلان شيبسي الأخير، أولًا أنا على قوة الشركة من سنتين قبل أي أحداث وده مش أول إعلان ده ثالث إعلان في عقدي، معلش أحيانًا الكلام عند بعض الناس  بيبقى سهل، وتحديدًا لما بيكون بدون علم بالعقود وبحيثيات الموضوع كله.

واستكمل : ثانيًا أنا مضيت على عقد مكتوب فيه إن شيبسي شركة مصرية، ولها سجل تجاري ضريبي مصري منفصل والبند قدامكم أهوه لصدق كلامي، والأهم لأي حد بيشكك في انتمائي للقضية الفلسطينية هقوله أنا من 20 سنة وأنا في ضهر القضية، ومش كلام وأغاني بس لا أنا روحت بنفسي معبر رفح أثناء الضرب لمساندة أهالينا هناك بأكبر حملة معتقدش في حد هيخاطر بحياته ويروح بنفسه معبر رفح أثناء الضرب، مجاملة مثلًا.

واختتم : وأخيرا أنا لما قررت أكون الوجه الإعلاني لشيبسى من سنتين لأنه منتج مصري كل المصريين بيحبوه، والبطاطس من الفلاحة المصرية وبيتباع في مصر بس واتربينا عليه، والأهم إن الشخص البسيط يقدر يشتريه في  ظل ظروفنا الاقتصادية وأظن ده واضح في الإعلان، ده كان شعوري الشخصي اتجاه الحملة وأنا بمضيها من سنتين، عشان كده كان واجب عليا التوضيح للجميع وللّي مش واصلاله الصورة بكل احترام، وشكرًا لكل اللي ردوا عني وهما مغمضين، حقيقي أنتوا نعمة كبيرة من ربنا  ألف شكر ورمضان كريم على الجميع.

تم نسخ الرابط