رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
كل النجوم صوت وصورة
رئيس التحرير
عبدالحميد العش
facebook twitter youtube instagram tiktok

حسن الرداد : إيمي طلبت الطلاق واحنا مسافرين شهر العسل وفضلت أصالحها لحد المكسيك

حسن الرداد وإيمي
حسن الرداد وإيمي سمير غانم

تحدث حسن الرداد عن سنوات زواجه الأولى من إيمي سمير غانم، وسبب طلبها الطلاق منه خلال فترة شهر العسل.

وقال الرداد خلال لقائه ببرنامج كلام نواعم، المذاع عبر قناة mbc1 : الست أسهل كلمة عندها خصوصًا في سنوات الزواج الأولى طلقني، وحدث ذلك معي أنا وإيمي في شهر العسل.

لماذا طلبت إيمي سمير غانم الطلاق ؟

وتابع : كنا في الطيارة وبهزر معاها ومعرفش إنها بتخاف من الطيران، وأنا لما بكون في الطيارة ببقى متحمس وبتمشى كأني ماشي في البيت، وأفضل أقول الطيارة هتقع، وفجأة لقيتها قعدت تعيط وتقولي طلقني وزعلت مني، وفضلت أصالحها لحد ما وصلنا المكسيك.

وأضاف حسن الرداد : في بداية الجواز البنت لما بتضايق بتلاقي كلمة طلقني دي سهلة، لو الراجل ممسكش دماغه في كل المرات ممكن يحصل الانفصال.

واستكمل : أول سنين جواز من وجهة نظري وتجربتي بيبقوا صعبين أوي عشان تفهموا طباع بعض، وبعد كدة بيكون في صعوبات إنكم تخلقوا حاجات جديدة والحياة محتاجة نفس طويل.

ومن ناحية أخرى، يواصل حسن الرداد في الفترة الحالية تصوير مشاهده في مسلسل محارب، والذي ينافس من خلاله في الموسم الرمضاني المقبل 2024، ويشارك في بطولته كل من أحمد زاهر، ماجد المصري، نيرمين الفقي، ناهد السباعي، محمود ياسين جونيور، عفاف شعيب، ومحمود الليثي، ومن تأليف محمد سيد بشير وإخراج شيرين عادل وإنتاج أحمد السبكي.

أعمال عرضت مؤخرا لحسن الرداد وإيمي سمير غانم

وعرض مؤخرًا لـ إيمي سمير غانم في دور العرض السينمائي، فيلم بلوموندو، حيث ظهرت خلاله ضيفة شرف، والعمل بطولة حسن الرداد، هاجر أحمد، رحاب الجمل، محمود حافظ، سماء إبراهيم، محمد محمود، مصطفى أبو سريع، وإنجي وجدان، فيما يظهر عدد من ضيوف الشرف بالعمل منهم يسرا، ومن تأليف حازم ومحمد ويفي وإخراج ياسر سامي.

وشاركت إيمي وحسن الرداد في موسم الرياض بنسخته الرابعة، والذي يقام في المملكة العربية السعودية، من خلال مسرحية التليفزيون، ودارت أحداثها في إطار كوميدي، حول زوجين يجدان تلفزيون سحري في طرد مرسل لهما، وفجأة يظهران في داخله ويتنقلان بين قنواته بكل أحداثه وتفاصيله، ويتحكم فيهما طفل صغير من خلال ريموت.

تم نسخ الرابط