رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
رئيس التحربر
عبدالحميد العش

كل النجوم صوت وصورة

لبلبة : أمي سابت البيت لمدة 15 يوم بعد ما شافتنى بتحضن لأول مرة في فيلم جنة الشياطين

لبلبة
لبلبة

انطلقت منذ قليل فاعليات الندوة الخاصة بالنجمة الكبيرة لبلبة، والمقامة على هامش مهرجان القاهرة السينمائى الدولى فى دورته الـ 44، والتى يديرها أمير رمسيس المدير الفنى للمهرجان.



 

وتحدثت لبلبة خلال ندوتها عن كواليس أعمالها الفنية ومنها فيلم جنة الشياطين، وقالت : أمي سابت البيت لمدة 15 يوم بعد ما شافتنى بتحضن لأول مرة في فيلم جنة الشياطين.

 

وتابعت : اختصروا دوري في فيلم إسكندرية نيويورك علشان إيقاع الفيلم والمخرج حر يشيل اللي عايزه، وأنا لا أجرؤ على إنى أعترض.

 

وكُرمت لبلبة بجائزة الهرم الذهبي لإنجاز العمر خلال حفل افتتاح مهرجان القاهرة السينمائي بدورته الـ 44، وسلمها الجائزة حسين فهمي رئيس المهرجان.

 

وبكت لبلبة خلال لحظة تكريمها على المسرح، ووجهت الشكر لمصر قائلة : بشكر بلدي مصر اللي اتربيت من خيرها ووزيرة الثقافة وحسين فهمي وكل اللي اشتغلت معاهم وأهدى لهم هذا التكريم.

 

وتابعت : دايمًَا لما ببص في الكواليس كنت بلاقي والدتي بتشجعني، ولما كانوا يعلنوا عن مهرجان القاهرة، كانت تقولي هتتكرمي المرة دي لإنك أكثر واحدة اشتغلتي، ولكن ميحصلش نصيب ومتكرمش، ولكن دلوقتي أنا بحقق لها أمنيتها رغم إنها مش موجودة وأنا بتكرم النهارده.