رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
رئيس التحربر
عبدالحميد العش

كل النجوم صوت وصورة

ريهام عبدالغفور : دوري في منعطف خطر تعب أعصابي ونجاح وش وضهر أكبر من توقعاتنا

ريهام عبدالغفور
ريهام عبدالغفور

كشفت ريهام عبدالغفور كواليس العمل فى مسلسلي منعطف خطر ووش وضهر، وقالت  في مداخلة هاتفية ببرنامج كلاكيت مع لينة الطهطاوي على نجوم إف إم : نجاح مسلسل وش وضهر كان أكبر من توقعاتنا، وأنا سعيدة جدا بالتجربة وبإنه عجب الناس وبحمد ربنا على النجاح ده.



 

 

وتابعت : منعطف خطر لقى نجاح وعجب الناس جدا، والدورين مختلفين تماما، ضحى في وش وضهر كانت فرفوشة، لكن في منعطف خطر أجواء الأحداث حزينة، وجيهان أم فقدت بنتها وإحساسها تقريبا واحد وبيتصاعد مع الأحداث، وهو دور متعب للأعصاب، لكني استمتعت به جدا، وسعدت بالعمل مع كل طاقم العمل.

 

أما عن السبب الذي جذبها للمشاركة في منعطف خطر فقالت : اللي شدني للدور إنه إنساني أوي رغم إن مشاهدي مش كتير، مقارنة بمسلسل وش وضهر، ولكن كل مشاهدي في منعطف خطر كانت صعبة. 

 

وأضافت ريهام : كواليس وش وضهر كانت مرحة بسبب طبيعة المسلسل الكوميدية الرومانسية، ومنعطف خطر لأن الأجواء حزينة احتاج تركيز من جميع الأطراف، لكني انبسطت جدا مع باسم، ودايما وشنا حلو على بعض، وباسل كمان.

 

وتحدثت ريهام عبدالغفور عن الأعمال التي تنتظر عرضها خلال الفترة المقبلة، قائلة : مسلسل غرفة 207 أقدم خلاله دور مختلف، والمكياج كان بيحتاج 3 ساعات، ويمكن تصنيف العمل تشويقي والورق بتاعه مختلف وقرأته حوالي 4 مرات عشان أفهم حاجة، وبرضه استمتعت به، والسنة دي الحمد لله أنا محظوظة ومفيش حاجة اشتغلتها مكنتش مبسوطة بيها، ومنتظرة عرض مسلسل أزمة منتصف العمر.