رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
كل النجوم صوت وصورة
رئيس التحرير
عبدالحميد العش
facebook twitter youtube instagram tiktok

رامي جمال يطرح ألبومه الجديد خلينى أشوفك 24 أبريل الجاري

رامي جمال
رامي جمال

كشف رامي جمال عن موعد طرح أغاني ألبومه الجديد خليني أشوفك، وذلك من خلال حسابه الرسمي على إنستجرام.

موعد طرح الألبوم

وكتب رامي : عشان خاطركم قررت أنا والشركة ننزل الأغنية الجاية يوم 18، وبعدها باقي الألبوم إن شاء الله يوم 24 الساعة 6، جاهزين ولا إيه؟

ويضم ألبوم خليني أشوفك لرامي جمال، 15 أغنية معظمها حزينة، وهم : خليني أشوفك، بقول وأكدب، بضيع وقت، فستانك أبيض، شاهد الله، أوقات، قلبي خام، عادي أنساك، أنت مين، أهـو، سوء تفاهم، قولي آه، ذكريات هوانا، بيكلموني، هنسي اسمك.
وحققت أغنية خليني أشوفك، وهي الأولى التي تطرح من الألبوم خلال الأيام الماضية، احتفالًا بالعيد نجاحًا كبيرا، حيث اقتربت من 300 ألف مشاهدة على يوتيوب، والأغنية من كلمات زياد حسام، وألحان محمود أنور، وتوزيع وميكس وماستر عمرو الخضري.
ومن كلمات الأغنية : خليني أشوفك مرة تانية ولو ثواني.. علشان أوريك إن أنا بقيت حد تاني.. وعلشان أقولك إني مزعلتش عليك.. مبقاش في قلبي مكان خلاص متساب عشانك.. في حاجات كتير من يوم ما غبت خدت مكانك.. من يوم ما غبت وقلبي تقريبا نسيك.. أنا فوقت خلاص.. وقسيت على قلبي.. وعلمته يبطل إحساس.. أنت عملتلي عقدة.. أساسا من كل الناس.. ربنا يجازيك.

حفل الصوت والضوء

من ناحية أخري أحيا رامي جمال وكورال هارموني عربي حفلا غنائيا الخميس الماضي في منطقة الصوت والضوء بالأهرامات، وذلك لصالح إحدى شركات المحمول الخاصة التي تطلق إصدارها الجديد في الشرق الأوسط، وقدم رامي لجمهوره أبرز أغانيه وفى مقدمتها : جيت متاخر، أوعديني وبيهم كلهم، وقمر ومنور، وبعده فارق، ولحظة بعادك وغيرها من الأغاني.

وتعد أغنية دوخناك يا فراق، وهي ديو مع زوجته ناريمان آخر أعمال رامي جمال الفنية، والتي طرحها عبر قناته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي يوتيوب، وهي من كلمات أحمد عز، ألحان محمود أنور، توزيع محمد مجدي، ومن كلماتها : يا فراق تعالى.. رجعتنا ومحصلش جديد.. زعلنا اهو بيكبر ويزيد بقينا نستحلي الوجع وبقينا بندور عليه.. يا فراق تعالي.. مفيهاش المره دي رجوع.. ملك ايديك أنا هبقي طوع نفسنا وياك انقطع بنروح ف ايه ونرجع ف ايه.. دوخناك يا فراق.

تم نسخ الرابط