رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
كل النجوم صوت وصورة
رئيس التحرير
عبدالحميد العش
facebook twitter youtube instagram tiktok

هاني رمزي : فيلم غبي منه فيه 2 مازال مشروع قائم وأكتر كوميديان بيضحكني كان سمير غانم

هاني رمزي - سمير
هاني رمزي - سمير غانم

حل هاني رمزي ضيفاً على برنامج مساء dmc مع الإعلامي رامي رضوان، المذاع على قناة dmc، وكشف خلال لقائه عن بدايته في الفن وعن مصير الجزء الثاني من فيلم غبي منه فيه. 

 

قال هاني عن بدايته : بدأت التمثيل هاوي فى المدرسة، ثم شاركت فى مسرح الكلية، ودرست فى معهد الفنون المسرحية وشاركت في مسرحيتين مع محمد صبحى

 

وعن مشروع غبي من فيه، تابع : فكرة تقديم الجزء الثاني منه قائمة، وفكرنا أكتر من مرة بسبب رحيل حسن حسني وطلعت زكريا والموضوع تم تأجليه قبل كده وأصبح صعب لكن قائم.

 

وأضاف : أعتقد هناخد شخصية سلطان بطل غبي منه فيه في أحداث جديدة مثل الأفلام الأجنبي ولو اتكتب سيناريو حلو، هبدأ تصوير من تاني يوم.

 

وعن أكثر كوميديان يحبه، واصل : سمير غانم أسطورة ومدرسة في الضحك والكوميديا، خياله منطلق لا يعترف بـ سن ولا مقام، وكان أعظم كوميديان موجود، وطبعاً عادل إمام ومحمد صبحي وسعيد صالح ويوسف داود ووحيد سيف.

 

واختتم : بكيت من فرحتي لما فؤاد المهندس قال عني بشوف فيه فؤاد المهندس وهو صغير، من الحاجات اللي أسعدتني، وشهادة ليّ طول عمري إن فؤاد المهندس قال عني كده، وتبناني فنيا في فترة واشتغلنا مع بعض فوازير عمو فؤاد وعدد من المسلسلات.

 

تم نسخ الرابط