رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
كل النجوم صوت وصورة
رئيس التحرير
عبدالحميد العش
facebook twitter youtube instagram tiktok

فريدة سيف النصر : زعلانة إن سترة ماتت فى العتاولة والشخصية فيها كتير منى

فريدة سيف النصر
فريدة سيف النصر

حلَّت فريدة سيف النصر ضيفة على برنامج أسرار النجوم، المذاع على إذاعة نجوم إف إم، تقديم إنجي علي، وتحدثت عن عدد من تفاصيل حياتها، وكواليس شخصية سترة العترة في مسلسل العتاولة.

شخصية سترة

وتحدثت فريدة سيف النصر : أنا مش حاسة إني قدمت أفضل ما عندي، ومكنش عندي فرصة لده، لأن الكاست كان كبير، فكنت بعافر إني أعمل شغلي صح وأنا كنت فعلا سترة بجد مش فريدة.

وتابعت : مفصلتش بين سترة وفريدة، وسترة كان فيها كتير مني، غير إن ولادها حرامية طبعاً، وأي شخصية عملتها وحبيتها فيها مني، زي شخصية أصيلة في بدون ذكر أسماء، وأي عمل بيفضل معايا شوية بعد ما يخلص.

وأضافت : زعلانة إن سترة ماتت في العتاولة، ومحدش هيعرف يعمل دور سترة غيري، ولو جاتلي تاني هعملها، والدور مكنش بتاعي أصلا، وكان فيه اتنين اعتذروا عنه قبلي، ولما جالي اعتذرت وطلبت بعدها تعديل حاجة واتعملت فكملت.

أبطال مسلسل العتاولة

دارت أحداث مسلسل العتاولة في إطار شعبي تشويقي أكشن، والعمل من بطولة أحمد السقا، طارق لطفي، زينة، مي كساب، باسم سمرة، صلاح عبدالله، فريدة سيف النصر، ميمي جمال، نهى عابدين، مصطفى أبو سريع، هدى الإتربي، مريم محمود الجندي، وأحمد كشك، ومن تأليف هشام هلال وإخراج أحمد خالد موسى، وإنتاج شركة Cedars Art Production.

جزء ثاني من العتاولة

وسبق وأعلن المخرج أحمد خالد موسى عن جزء ثاني من العتاولة، وعلم خبر أبيض أن أكتوبر القادم هو موعد بداية تصوير الجزء الثاني من مسلسل العتاولة والذي من المفترض أن يعرض في رمضان 2025، ومن المتوقع أن يشهد الجزء الجديد مشاركة أبطال جدد.

استفتاء خبر أبيض

وفاز مسلسل العتاولة بلقب أفضل مسلسل في الموسم الرمضاني الماضي، حسب استفتاء خبر أبيض الأخير عن الأفضل والأسوأ في موسم دراما رمضان 2024.

وحصلت فريدة سيف النصر على أقوى Come Back في دراما رمضان 2024، حسب استفتاء خبر أبيض، وجاءت معها كل من انتصار بـ 3 مسلسلات هى أعلى نسبة مشاهدة، أشغال شقة، المعلم، ونشوى مصطفى بمسلسل إمبراطورية ميم.

تم نسخ الرابط