رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
كل النجوم صوت وصورة
رئيس التحرير
عبدالحميد العش
facebook twitter youtube instagram tiktok

ميدو : محمد صلاح مينفعش يبقى كابتن وتفكيره إنجليزي

ميدو _ صلاح
ميدو _ صلاح

تحدث أحمد حسام ميدو عن محمد صلاح وأزمته مع المنتخب المصري مؤخرًا، من خلال برنامج أسرار المذاع على قناة النهار، تقديم  أميرة بدر، وكشف عن رأيه في تلك الأزمة.

ميدو يتحدث عن صلاح

وقال ميدو : محمد صلاح مش كابتن مينفعش يكون كابتن، لأن موضوع الكابتن ده له عُرف في مصر، بمعنى إنه لازم يبقى قديم، وأنا نفسي مهما لعبت بره مقدرش اتجرأ أطلب أكون كابتن، وأنا شايف حجازي قائد، وميهمنيش صلاح يزعل مني لأن دي شغلتي.

وتابع : محمد صلاح طريقة تفكيره إنجليزي ولازم تتعاملوا معاه على أساس كده، وهو وطني، وقام بأدوار كبيرة لصالح مصر، وكفاية إنه بييجي المنتخب وهو بإيده ميجيش، ومهما كان هو مين لازم كل اللعيبة تساعده.

وقال : ناس كتير نفسهم يطلعوه إخوان، وفي مسؤولين اتدخلوا ولحقوا محمد صلاح لأنه كان هيتجند، واشتغلوا على عقل صلاح كويس جدًا وعملوله غسيل مخ لإنه كان صغير.

ميدو يتحدث عن إصابته

وأضاف : لو حصلي إصابة عمري ما كنت أسيب المنتخب، وحصل إن في 2006 جالي إصابة في العضلة الضامة، ومع كده لعبت وأنا مصاب وكابتن حسن شحاتة يشهد.

ميدو في السينما 

من ناحية أخرى شارك أحمد حسام ميدو مؤخرًا في فيلم الحريفة، والعمل يدور في إطار اجتماعي شبابي كوميدي، حول شخصية ماجد التي يقدمها نور النبوي، وهو شاب في المرحلة الثانوية، تمر حياة والده بأزمات عديدة نتيجة الديون، مما يضطر الوالد لنقل نجله إلى مدرسة حكومية بعدما كان في إحدى المدراس الخاصة.

ويواجه نور العديد من الأزمات في التعامل مع زملائه الجدد بهذه المدرسة قبل أن يصيروا أصدقاء بسبب مهارته في كرة القدم، ويدخل الشباب في بطولة كرة جائزتها مليون جنيه مع تتابع الأحداث، ولكن تحدث مفاجأة تقلب مجري الأحداث وتضع نور النبوي في حيرة من أمره.

فيلم الحريفة من بطولة نور النبوي، أحمد حسام ميدو، أحمد غزي، كزبرة، خالد الذهبي، سليم الترك، نور إيهاب، عبدالرحمن محمد، وفراس سعيد، مع ظهور خاص لـ بيومي فؤاد وشريف دسوقي ونجوم كرة القدم السابقين جمال حمزة وأمير عبدالحميد وتامر بجاتو وعبدالستار صبري ووكيل اللاعبين نادر شوقي، والفيلم من تأليف إياد صالح وإخراج رؤوف السيد.

تم نسخ الرابط