رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
كل النجوم صوت وصورة
رئيس التحرير
عبدالحميد العش
facebook twitter youtube instagram tiktok

محمد سلام يتصدر تريندات السوشيال ميديا بعد اعتذاره عن موسم الرياض تضامناً مع فلسـ طين

محمد سلام
محمد سلام

تصدر محمد سلام التريند خلال الساعات الماضية، بعد اعتذاره عن المشاركة في مسرحية زواج اصطناعي بطولة مي عزالدين، المقرر عرضها في موسم الرياض يوم 30 أكتوبر الجاري.

 

وأعلن سلام اعتذاره عن المشاركة في المسرحية، تضامنًا مع المعاناة التي يعيشها أهالي غـ زة في الوقت الحالي، بعد القـ صف العنـ يف والمستمر الذي يقوم به الجيش الإسـ رائيلي.

 

ونشر سلام فيديو عبر حسابه بموقع انستجرام، وعلق قائلًا : المفروض كنت هسافر بكرة الرياض عشان أعرض مسرحية زواج اصطناعي، والمفروض إنها مسرحية كوميدية وفيها أغاني واستعراضات والمفروض إننا هنعرض إن شاء الله يوم 30 وهنعرض في وسط الأحداث اللي بتحصل في غزة، فأنا مش متخيل إني هروح أعمل مسرحية وأهزر وأغني وأرقص واخواتنا في فلسـ طين عمالين بيتـ قتلوا ويـ دبحوا ومفيش حاجة بتحصل، أنا مش هقدر أسافر طبعًا.

 

 

وأضاف : ليه بقول الكلام ده في آخر لحظة؟ أنا كنت على أمل طول الفترة اللي فاتت، إن الموسم يتلغي أو يتأجل زي ما حصل في مهرجان الجونة والقاهرة أو يحصل إن الموضوع يهدى في فلسـ طين، والناس تتدخل، ونقدر نعرض، بس مفيش حاجة بتحصل، وتقريبًا لحد اللحظة اللي بتكلم فيها، فيه ناس عمالة تمـ وت لحد دلوقتي ومفيش حاجة بتحصل، فأنا إزاي هروح أعرض والناس بيحصلهم كده في فلسـ طين.

 

وتابع : سامحوني إذا كان إحساسي أوفر شوية، حاسس إني لو عملت كده، زي اللي بقـ تلهم بالظبط، إني خذلتهم، مش عارف أعمل لهم حاجة، كفاية علينا السكوت اللي احنا فيه كلنا، ومفيش حاجة بتحصلهم، مش بس هكون ساكت لا هكون بغني وأرقص واللي بيحصل بيحصل في فلسـ طين، أنا بعتذر جدًا عن إني أشارك في موسم الرياض.

 

 

تم نسخ الرابط