رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
كل النجوم صوت وصورة
رئيس التحرير
عبدالحميد العش
facebook twitter youtube instagram tiktok

لبلبة : الشحرورة هتفضل موجودة في قلبي ومكانتش بتاكل في مصر غير معايا ونصحتني إني أركز في الفن بس

لبلبة ـ صباح
لبلبة ـ صباح

تحدثت لبلبة عن ذكرياتها مع الشحرورة صباح وكواليس أول لقاء جمعهما سويًا، وذلك خلال لقائها ببرنامج المسرح، المذاع على شاشة lbc اللبنانية.

 

وقالت لبلبة: رابع فيلم في مسيرتي الفنية كان مع الشحرورة صباح، وطبعا غمرتنا الفرحة جميعا في عائلتي لأننا سنقابلها، وأول مرة شوفتها قالتلي تعالي أبوسك لإنك بتفكريني بطفولتي وهي كانت حنونة وطيبة.

 

وتابعت: خلال تصوير الفيلم كان الطقس بارد، فكانت تحرص على تدفئتي وجعلتني أشعر بأنها قريبة مني ولما كنت بقلدها مكانتش بتزعل مني أبدا، ولما كبرت كانت بتقولي إني بفكرها بنفسها، وقالتلي أوعي تبعدي عن فنك عشان راجل، لإنك اتعودتي تشتغلي من طفولتك ومش عايزة حد يعوق خطوتك.

 

وأشارت لبلبة أن يوم وفاة الشحرورة، كان من أصعب أيام حياتها، مضيفة: يومها كنت نائمة، ووالدتي أخبرتني بالنبأ، فذهبت مسرعة إلى السفارة اللبنانية ودخلت مكتب السفير، وأخبرته أنني أريد فيزا وتذكرة للبنان فورا لكي أذهب للعزاء، وبالفعل استجاب لطلبي، وذهبت فورا إلى المطار ووصلت لمنزلها في بيروت.

 

وأضافت: هي صحيح راحت عند ربنا ولكنها مازالت عايشة في قلبي وعايزة أقولها إنها وحشتني أوي ونفسي أشوفها، وأخر خمس سنوات في حياتها، كانت مش بتاكل في مصر غير معايا.

تم نسخ الرابط