رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
كل النجوم صوت وصورة
رئيس التحرير
عبدالحميد العش
facebook twitter youtube instagram tiktok

هالة فاخر : قلعت الحجاب عشان أشتغل وربنا غفور رحيم

هالة فاخر
هالة فاخر

حلت هالة فاخر ضيفة على برنامج كلمة أخيرة مع الإعلامية لميس الحديدي، عبر قناة ON TV.

 

وتحدثت هالة عن قرار ارتداء الحجاب وقالت: أنا حسيت إني عايزة أتحجب، ولا حد أثر عليا ولا حضرت دروس دينية، لكن قبل الحجاب كنت في الحج، وفضلت محجبة 4 أو 5 سنين.

 

وأضافت هالة عن فترة تمثيلها بالباروكة : الأول سمعت إن الباروكة بديل للحجاب وده مش صحيح، وبعد ما لبست الباروكة الشغل بقى محدود، وكان لازم أقلع الحجاب عشان أشتغل، وفضلت فترة متلخبطة ولما أنزل من البيت أحس إني مكملتش لبس هدومي من غير الحجاب.

 

وقالت بعد انتقادها من الجمهور: ده كان شيء بيني وبين ربنا بدون الرجوع لأي حد، ومفيش فنانة حاولت تاخدني دروس دينية، لكن في بعض الحالات كنت أستشير الفنان مجدي إمام لأنه معتدل جدا.

 

كما صرحت هالة بإنها لم تحسم حتى الآن مشاركتها في موسم رمضان المقبل 2023، مشيرة إلى أنها وضعت شروطا لقبول الأدوار، منها العمل والدور، وهل تقدم من خلاله رسالة هادفة وواضحة أم لا، وأن يكون فريق العمل والممثليين محترفين والمخرج علي درجة من الاحتراف.

 

ويعرض لهالة فاخر، حاليا مسلسل طير بينا ياقلبي، بطولة ريم مصطفي، بسمة، دنيا ماهر، حازم سمير، نور محمود، ليلي حسين، إبرام سمير، عمرو عبدالعزيز، محسن محيي الدين، أحمد صيام ،إسماعيل فرغلي، تأليف باسم على الخطيب، إسلام شتا، أحمد رجب حسن، وإخراج عصام نصار.

 

 

تم نسخ الرابط