رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
كل النجوم صوت وصورة
رئيس التحرير
عبدالحميد العش
facebook twitter youtube instagram tiktok

حلقوم ابن حزلئوم في الكبير أوي : باروكة مكي طلعت عينى والشخصية ماخدتش منى أكتر من شهر

أحمد مكي - يوسف صلاح
أحمد مكي - يوسف صلاح

يتواصل حاليًا عرض مسلسل الكبير أوي 6، في السباق الدرامي الرمضاني، وشهدت الأحداث عودة شخصية حزلئوم للظهور من جديد، حيث فاجئ الكبير وجوني بعودته للمزاريطة برفقة ابنه الصغير حلقوم الذي يشبهه كثيرًا في لون الشعر والملامح، ويسعي لمعرفة والدته الحقيقية، وذلك في إطار كوميدي.

 

ويجسد شخصية حلقوم حزلئوم الطفل يوسف صلاح، الذي شارك مؤخرًا في فيلم من أجل زيكو، وتحدث يوسف لـ خبر أبيض وكشف عن كواليس مشاركته في مسلسل الكبير أوي 6، وقال في تصريح خاص : مبسوط بردود الأفعال اللي شوفتها من الناس بعد ظهوري مع حزلئوم في دور ابنه حلقوم، والناس قالت لي إني بالمكياج واللبس شبهه بالظبط.

 

وأضاف : المخرج أحمد الجندي هو اللي رشحني للدور ده، وعملت بروفة ترابيزة أكتر من مرة لمدة شهر لحد ما قابلت أحمد مكي وانبهر بيا، وكان بيساعدني طول الوقت ويقولي نصايح علشان مخافش وأمثل براحتي، وكان بيهزر معايا وإحنا في اللوكيشن حتي لو مش بنصور، وباروكة مكي تعبتنى أوي وطلعت عينى.

 

مسلسل الكبير أوي 6 بطولة أحمد مكي، رحمة أحمد، محمد سلام، بيومي فؤاد، هشام إسماعيل، سما إبراهيم، محمد أوتاكا، مع الاستعانة بضيف شرف مختلف في كل حلقتين من حلقات الجزء السادس، منهم ماجد الكدواني، حمدي الميرغني، وهو من تأليف مصطفى صقر وإخراج أحمد الجندي.

 

 

تم نسخ الرابط