رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
كل النجوم صوت وصورة
رئيس التحرير
عبدالحميد العش
facebook twitter youtube instagram tiktok

أحمد السقا لـ هنيدى : عشت فيلم همام في أمستردام وأنا مسافر لخالي في أمريكا وكنا نازلين في فندق مسكون

السقا - هنيدي
السقا - هنيدي

حل أحمد السقا أمس الجمعة، ضيفًا على برنامج هنيدي شو، الذي يقدمه محمد هنيدي، وتحدث السقا خلال الحلقة عن فيلم همام في أمستردام، وذكرياته في العمل وكواليس التصوير، ودخل السقا إلى الأستديو راكبًا حصان عربي.

 

وقال السقا في بداية حديثه : في جملة بقولها من أيام فيلم صعيدي في الجامعة الأمريكية، وهي إن هنيدي كان السهم اللي عدى وخد معاه الباقي، ومهما أقول هو وقف معايا قد إيه مش هاوفيه حقه.

 

وٱضاف : كان ليا خالي في أمريكا وكنت رايح له وكانت مسافرة معايا بنت خالتي فرنسا، واتعرفت على واحد في باريس، وكان ودود معايا وقاللي مش هسيبك ومتخافش، ولما وصلت نيويورك لقيت فلوسي اتسرقت، وبعدها قابلت خالي مجدي، وكانت نفس قصة همام.

 

وتابع : كنا نازلين في فندق مسكون، وبنسيب الأوض وننزل ننام في الشارع، وقعدتا نصور هناك أكتر من شهرين.

 

وقال هنيدي : لما بنسافر نصور بره كنا بناخد مصروف جيب كل أسبوع، وعمري ما أخدت منهم دولار واحد، لأن السقا كان بياخد مني فلوسي يكلم بيهم خطيبته، وأضاف : العيد الوطني في شهر 5 في هولندا كان ممنوع فيه التصوير، قالولنا ده زي الحج عندكم،  بس بعدها سمحولنا بالتصوير.

 

وتابع هنيدي : كنا بنصور في مطعم تركي وكنا بنراجع الدور وكان الصوت عالي فقلت كلمة والظاهر إنها عندهم غير لائقة وقام السقا ضربهم علقة موت.

 

 

تم نسخ الرابط