رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
كل النجوم صوت وصورة
رئيس التحرير
عبدالحميد العش
facebook twitter youtube instagram tiktok

يوسف الحسينى يكشف تطورات الحالة الصحية لـ وائل الإبراشى : بقى 100 فل و14 وكفاية إشاعات عن حالته

يوسف الحسينى ـ وائل
يوسف الحسينى ـ وائل الإبراشي

قال الإعلامي يوسف الحسينى، في برنامج التاسعة المذاع علي شاشة القناة اللأولي المصرية، إن الإعلامى وائل الإبراشى بخير، وحالته الصحية جيدة، موجها رسالة لمن يشيعون كلاماً مغلوطاً بشأن الحالة الصحية لـ الإبراشى، : بطلوا إشاعات هتستفادوا إيه يعنى؟.

 

وأضاف الحسيني أنه منذ يومين كان يجلس مع مذيعي القناة الأولى المصرية، وزملاء الإبراشي، وتابع : قعدنا مجموعة من محبيه وأصدقائه وزملائه، واللي نعتبره أخونا، قولنا نطمن عليه، بعتنا فويس نوت وأخبارك ‘يه وكلام من ده؟ وهو رد علينا، ولسه النهاردة من ساعتين ونص مكلمينه في التليفون، والراجل بيرد علينا الحمد لله والشكر لله، صحته كويسة، 100 فل و14، ليه بقى سبب إطلاق الشائعات.

 

وواصل الحسيني : ليه تقعد توجع في دماغك وتبذل جهد إنك تطلق شائعة وتحطها على تويتر أو فيس بوك أو تعمل بيها صورة على إنستجرام، إيه وجه الاستفادة، الشير واللايكات وكده وتبقى مشهور ومعروف ؟ أنت كده شاطر يعني؟ حاجة مؤسفة ومهينة، مش هزار، أنت بتضر بنى آدم، بصرف النظر البنى آدم مين وتضر أسرته وعائلته وأصدقائه وحبايبه والمقربين ليه.

 

ووجه الحسيني رسالة لمروجي الشائعات قائلا :  لو سمحتوا ملكوش دعوة بالراجل غير فى الإطار الجيد وإحنا أول ناس هنطمنكوا عليه ودايما هتلاقوا أخباره فى بيته برنامج التاسعة.

 

وكان وائل الإبراشي قد أعلن إصابته بفيروس كورونا في ديسمبر الماضي، وظهرت عليه الأعراض خلال تقديمه برنامج التاسعة عبر التلفزيون المصري، وأوضحت وزارة الصحة أن المسحات الأخيرة للإبراشي جاءت نتيجتها سلبية. 

تم نسخ الرابط