رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
كل النجوم صوت وصورة
رئيس التحرير
عبدالحميد العش
facebook twitter youtube instagram tiktok

عبدالله رشدي لـ حلا شيحة بعد أزمة ظهورها في كليب أغنية بحبك : توبتك مرفوضة

حلا شيحة - عبدالله
حلا شيحة - عبدالله رشدي

وجه الداعية عبدالله رشدي رسالة لـ حلا شيحة، بعد أزمة ظهورها في كليب أغنية بحبك والذي جمع بينها وبين تامر حسني خلال أحداث فيلم مش أنا، المعروض حاليا بدور العرض.

 

حيث نشر فيديو عبر حسابه على موقع فيسبوك، استعرض خلاله موقف الدين من طريقة حلا شيحة التي اتبعتها بعد زواجها من معز مسعود ورأيه في تصريحاتها الأخيرة حيث علق على الفيديو قائلاً : رسالة إلى الفنانة حلا شيحة : توبتك مرفوضة. 

 

كما تابع عن منتقدي حلا شيحة : لا يجب أن تنتقد أحد اختار طريقه، وهي اختارت أن لا تغضب ربها، فلماذا الناس تستعجب من كلامها ؟، وتابع : بعض الناس تتخوف من توجه بعض الفتيات لما فعلته حلا شيحة وتصبح أيقونة ورمز في المجتمع ستعيد صناعة الفكرة الدينية السوية مرة أخرى.

 

وأوضح رشدي، أن الفكرة في جوهرها لا تستحق كل تلك الضجة، ولكن ما لحقها من تبعات وانتقادات هي ما يستحق الرد، مذكرًا المتابعين بلقاء الله والسؤال أمامه عن تصرفهم في ذلك الموقف، في دعوة منه لتحري حسن.

 

وكانت حلا شيحة فاجأت الجمهور صباح اليوم بتوجيه رسالة عتاب قاسي إلى تامر حسني من خلال حسابها على موقع إنستجرام حيث كتبت : أنا اتفاجئت جدًا بنزول كليب يجمع فيه مشاهد متفرقة من الفيلم، وفي أيام ذي الحجة، أيام مباركة وخصوصًا بعد آخر بوست نزلته ووضحت فيه أنا إيه، واتفاجئت أكتر خصوصًا بعد وعد تامر حسني ليا وتأكيده إنه حيحترم رغبتي و بعض الطلبات اللي طلبتها منه بكل احترام وود الصيف اللي فات وأكد لي إنه حيحترم رغبتي.

 

واستكملت : إحنا يمكن نجحنا بمقايس الدنيا بس صدقوني بمقايس ربنا إحنا لم ولن ننجح، أنا عارفة ومتاكدة إن زملائي جواهم خير بس للأسف فتنة الشهرة والنجاح مش بتخلينا نشوف ونقيس الامور صح.

 

وأضافت : بتكلم من قلبي الكليب ده ميرضيش ربنا وأنا عيطت لأني شفت نفسي في المشاهد دي .. دي كانت زلة نتيجة ظروف مريت بيها وكلنا بنغلط و لازم نغلط علشان إحنا بشر بس المصيبة إننا بنغفل وبننسى .. أنا مش حتكسف من حد أنا تبت من المشاهد دي و هي لا تصح و أنا غلطت و بصلح وأهم حاجة إن ربنا يرضى عني لأن في الآخر ده اللي حينفعنا مش الشهرة ولا النجاح.

 

وتابعت : الفن لو بيخلينا نبعد عن منهج ربنا ومنبقاش قدوة لولادنا يبقي باطل وميبقاش فن، إحنا كلنا عندنا امتحان في الدنيا دي وحابة افكرك بالفيديو ده يا تامر اللي قولت فيه انا مش بتمنى أموت وأنا مطرب أنا دايما خايف من كدة .. كلام أكيد قولته في لحظة صدق جواك و جوانا كلنا.

 

 

تم نسخ الرابط