رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
كل النجوم صوت وصورة
رئيس التحرير
عبدالحميد العش
facebook twitter youtube instagram tiktok

رامي جمال : اتعالجت نفسيا من البهاق واكتشفت أنه طلع ميزة مش عيب

رامي جمال
رامي جمال

شارك رامي جمال جمهوره ومتابعيه على موقع إنستجرام، ونشر فيديو تحدث خلاله عن مرض البهاق الذي أصابه منذ فترة، وكيف يتعايش معه، موضحًا أنه يتلقى كل يوم أكثر من رسالة عن البهاق.

 

حيث قال : أنا مش بحب أتكلم في حاجة غير الفن، بس بتوصلني أسئلة كتير جدًا عن علاج البهاق، ودائمًا أرد عليهم في الرسائل الخاصة، أنا لم أعالج البهاق، ولكن أنا اتعالجت نفسيًا منه بدعمكم ليا. 

 

وتابع : كل الناس دعموني من أصدقائي في الوسط الفني، وأهلي، والبهاق طلع ميزة مش عيب، لأني شفت بسببه حب كبير، البهاق موجود في كل جزء في جسمي زي منتو شايفين، وأنا زمان كان لو في نقطة في جسمي بقعد أراقبها، وكنت ببقى حزين جدًا وزعلان، خصوصًا إن كان في ناس في البداية فاكرينه معدي وكانت بتخاف تسلم، ولكن الحقيقة البهاق مرض مناعي لم يجد في العلم حتى الآن علاج ليه. 

 

وأضاف جمال موجهًا رسالته لمتابعيه : أنا بوجه رسالة لأي أم ابنها عنده بهاق، حاولي تدعميه أنه يمتلك ميزة مش موجودة عند أي حد تاني، ووارد أن البهاق يكبر كمان في جسمه بس إيه المشكلة. 

 

واستكمل : أنا بشتغل مغني، وشكلي مهم جدًا في عملي، وأنا مش شايف البهاق عيب، ومش بيهمني الناس اللي شايفه إن ده عيب، وربنا يعطي الناس كلها قدرة على تقبل الابتلاء. 

 

يذكر أن رامي جمال طرح أحدث أعماله الغنائية بعنوان دقيقة واحدة، وذلك في مايو الماضي، والأغنية من كلمات رفيق نجيب، وألحان ياسر نور، وتوزيع وسام عبدالمنعم، واقتربت نسبة مشاهدات الأغنية على موقع يوتيوب من 3 ملايين مشاهدة. 

 

 

 

 

 

تم نسخ الرابط