رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
رئيس التحربر
عبدالحميد العش

كل النجوم صوت وصورة

عزيز الشافعي يرد على رامي صبري : أنا اللي طلبت الأول ما اشتغلش معاك

رامي صبري ـ عزيز الشافعي
رامي صبري ـ عزيز الشافعي

خرج الملحن عزيز الشافعي، ووجه رسالته لـ رامي صبري، بعدما هاجمه الأخير بسبب منح أغانيه لـ عمرو دياب، على حد قوله، حيث قال : مش هرد بالتفاصيل على كلام الزميل المحترم، عشان لما الواحد يبقى ليه فضل بعد ربنا في نجاح فنان وبيزود رصيده مع الناس، بيعز عليه بعد كدة يقلل منه حتى لو تجاوز، ورغم إن كلامه كله مالوش أي أساس من الصحة، أحب دائما أشوفه ناجح و بيكمل اللي عملناه، وبشكره على إستجابته لطلبي وقراري الشخصي اللي بعتهوله الصبح من خلال صديقنا المشترك محمد حامد بإننا منشتغلش تاني ونكتفي بنجاحاتنا، وشكرا لحد كده.  



 

 

وبدوره تفاعل تامر حسين كاتب أغنية شكراً التي طرحها عمرو دياب ضمن ألبومه الأخير والتي أثارت جدلاً، حيث انتقد أيضًا ما كتبه رامي صبري ونشر عبر فيسبوك ما يفيد استنكاره لوضع اسم عمرو دياب في أي حدث في تلك الفترة. 

 

 

وكان رامي صبري قد هاجم الملحن عزيز الشافعي في الساعات القليلة الماضية، وكشف عن سبب ذلك قائلاً : ولتاني مرة الملحن عزيز الشافعي يأخذ أغنية مني وإحنا شغالين فيها ويديها لفنان تاني وهو الفنان عمرو دياب بنفس الشكل التوزيعي والموزع، أغنية شكراً كده للي سبنا، وأغنية زي ما أنتي .. لذلك قررت عدم التعامل معه مرة أخرى.